Shop OBEX P1 Docs P2 Docs Learn Events
Multicore, PST library not working! — Parallax Forums

Multicore, PST library not working!

kaboomkaboom Posts: 12
edited 2016-01-30 03:36 in Propeller 1
Hi, I have a P8X32A. I am posting this in the forum for the Prop 1, but if this is a prop 2, please let me know, and, admins, feel free to move this if it is in the wrong section.
This is my first post on this forum! Please let me know if I am doing something wrong. Enough intro, time for content!
Hi, I am Kaboom
I have 2 issues with my Propeller chip that I would like help with.

First, and most important, multicore does not work. I tried allocating various amounts, ranging from .5 longs to ALL OF THE MEMORY as stack for a blinking LED, which should need almost no stack.

Second, the Parallax Serial Terminal library doesn't work. It doesn't transmit or receive data.

-Kaboom
PS: Does this forum have forum signatures?

Comments

  • Brett WeirBrett Weir Posts: 288
    edited 2016-01-29 03:35
    -Kaboom!
    Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! PPotato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! otato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato! Potato!

    Haha, it would appear this forum does have signatures. =P

    Also, if you would like help, you should post the code that you're trying to use. Make sure you use code tags so it's readable!
  • You have a Prop 1. The Prop 2 is still under development.

    Trying to allocate ALL OF THE MEMORY sounds like a bad idea to me and a great way to guarantee that it doesn't work.

    As Brett Weir said, please post your code inside [ code ] [ /code ] tags (but without the spaces inside the brackets).
  • Hi kaboom

    Welcome! to the Forum

    You can use the examples in this Free book(PDF) to learn how to use multiple cogs and the serial SPIN Program.(PST)

    https://www.parallax.com/sites/default/files/downloads/122-32305-PE-Kit-Labs-Fundamentals-Text-v1.2.pdf
  • OK, i'll try it! I'll post again when I do.
    P.S.
    There should be a character limit for signatures. When you look at mine, you'll see why.
  • Welcome to the forum, kaboom!
    kaboom wrote:
    There should be a character limit for signatures. When you look at mine, you'll see why.
    Self restraint also works. 'Probably not the best idea to try the patience of the moderators -- especially as a new user. :)

    -Phil
  • ErNaErNa Posts: 1,752
    Welcome Kaboom, it looks that you like to test the limits of your environment. So do I. I tried how much information I can pack into a folder name in Windows to use the folders as carriers of information. It turned out, that when I use the limit (I remember 254 or so characters) it could not delete this folder, because the folder didn't fit into the trash bin!
    But I never reached the limits of the propeller chip! So you are in the right place. And you will see, in this forum the softer people speak, the more valuable is there contribution.
  • JonnyMacJonnyMac Posts: 9,105
    edited 2016-01-30 15:18
    Self restraint also works. 'Probably not the best idea to try the patience of the moderators -- especially as a new user.

    -Phil

    Indeed. When one's first post is, essentially, "Please help me understand the basics while I annoy the **** out of you with my ridiculous forums signature." things are not likely to go well
  • Signature removed.

    Please keep signatures 3 lines or less, sensible and appropriate.


  • I'll try to keep it apropriate. There should be a character limit, though, to prevent that.
  • In the five years I've been around these forums, you're the first I've seen abuse the signatures in that way. Perhaps you can accept this "great power" and exercise "great responsibility" like everyone else.
  • I corrected the abuse.
  • kaboom wrote: »
    I corrected the abuse.

    And we all appreciate that very much. But what worries me is this mentality:
    kaboom wrote: »
    There should be a character limit, though, to prevent that.

    In general, we have a good community here. Rules are annoying and get in folks' way. If we can survive without any one given rule because our members are responsible, that makes overall life better.
  • Cluso99Cluso99 Posts: 18,069
    One of the forum upgrades in the past did impose a limit. IMHO, and others, it was too restrictive. Common sense prevailed and we now have more space.

    I used my signature mainly for Parallax Forum links to particular threads that interest me, plus links to threads which are index lists to common threads. Of course they are the ones that interest me the most, but then again, they are the threads where I post the most. So many of the readers of my posts are likely to be interested in other relevant threads.
  • kwinnkwinn Posts: 8,697
    kaboom wrote: »
    I'll try to keep it apropriate. There should be a character limit, though, to prevent that.

    No. We should not need a lengthy set of rules or forum restrictions to prevent abuse. Common sense, consideration for others and good manners should account for that.
  • kaboomkaboom Posts: 12
    edited 2016-01-30 03:32
    This has turned into a discussion for the rules. Please stay on topic.
  • kaboom wrote: »
    This has turned into a discussion for the rules. Please stay on topic.
    kaboom, your first post is bit vague. The only question you posted was whether the forum supported signatures, so technically any responses about signatures is on topic. It appears you are having trouble with something called "multicore" and the PST object. If you can post your code we might be able to figure out what you're asking?

  • JonnyMacJonnyMac Posts: 9,105
    edited 2016-01-30 19:56
    This has turned into a discussion for the rules. Please stay on topic.
    You're kidding, right? As Dave points out, you post a vague question that is obliterated by your ridiculous need to prove a non-point by abusing the signature line.

    First, and most important, multicore does not work.
    Bollucks. Every application I write is multi-core, and other the basic serial library (FDS) and file access (FSRW), every library is mine -- I have about 125 custom libraries that I use in personal and client projects (clients like Disneyland, Legoland, the movie industry, the Halloween industry -- my focus is on entertainment and the Propeller rocks for what I do).

    Second, the Parallax Serial Terminal library doesn't work. It doesn't transmit or receive data.
    Bigger bollucks. I don't generally use the PST library myself (I use my own update of FDS), but have run programs by others that do use it.

    OPERATOR ERROR!!! OPERATOR ERROR!!! OPERATOR ERROR!!! OPERATOR ERROR!!! OPERATOR ERROR!!! OPERATOR ERROR!!! OPERATOR ERROR!!! OPERATOR ERROR!!!
    OPERATOR ERROR!!! OPERATOR ERROR!!! OPERATOR ERROR!!! OPERATOR ERROR!!! OPERATOR ERROR!!! OPERATOR ERROR!!! OPERATOR ERROR!!! OPERATOR ERROR!!!


    You see how annoying that is?

    Wake up. Ask clear, concise questions. Specify the language you're using -- yes, the Propeller is multi-lingual a well. I use Spin. Dave prefers C. Peter uses his neat variation of Forth called Tachyon. Bean created PropBASIC. Your question is like saying, "Paint my house." without specifying the color.

    Others: Please excuse my rant -- so many of us spend a lot of personal time trying to help the sincere, so the insincere/self-entitled just burrow way under my skin.

    Kaboom: Working Spin demo is attached. It sends messages to PST using the PST library that you claim doesn't work. It simultaneously blinks three LEDs -- each in its own cog (You could do three more using this strategy, but it's wasteful).

    Just so you know that I spend a lot time doing serious LED control, this image is from the Riot Games headquarters (Santa Monica, CA); that's me standing in front of the Annie & Tibbers display built for Riot by one of my clients, Alliance Studio (Steve Wang and Eddie Yang -- look them up on IMDb).

    369c9f5d7f7e60ffaaed4fd37dba190d.jpg

    This uses one Propeller board (EFX-TEK HC-8+ that I designed) acting as a DMX master sending lighting animation data to several DMX "bricks." The mainline code controls the animations, there is a DMX driver (mine), two flame simulation cogs, and two embers simulation cogs.

    Riot hires Alliance to take what they create in a computer and make it real (it's not the first, nor the last Propeller-powered display for them), and Alliance hires me because using the Propeller allows me to translate their vision into working code in very short order.

    This one, also for Riot, using traditional LED control along with "smart" LED strips (this was a few years ago, so it used the WS2801 -- I wrote that driver).

    070a17312d76111e5a3c1e0133d471e2.jpg

    I have have many more pictures of successful multicore projects, but I think I've made my point: the multicore Propeller works.

    You'll hear nothing further from me.
  • JonnyMac, I logged in because I 'thought' you wrote you don't use the PST for projects. I read it again and you said you don't use the PST library which I expected. I was going to ask what you used instead of the PST.
    No questions... just thanks for all the stuff you do.
  • ErNaErNa Posts: 1,752
    Back to topic. Did you make any progress, Kaboom? Is the hardware functional? Did you try any spin demo?
  • I've been to busy. Thank you for the politeness and suggestions!
Sign In or Register to comment.